Πρακτική ἄσκηση φοιτητῶν
Τό Ἱστορικό Ἀρχεῖο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος (ΙΑΕΕ) συμμετέχει ἀπό τό 2013 στό Πρόγραμμα ΑΤΛΑΣ (
http://atlas.grnet.gr), μία διαδικτυακή ὑπηρεσία ἡ ὁποία διασυνδέει τούς φορεῖς πού παρέχουν θέσεις πρακτικῆς ἄσκησης φοιτητῶν μέ τά ἀκαδημαϊκά ἱδρύματα τῆς χώρας.
Ἡ πρακτική ἄσκηση τῶν φοιτητῶν πραγματοποιεῖται ἐπ΄ ἀμοιβῇ ἀπό προγράμματα ἐπιδότησης ΕΣΠΑ, ΟΑΕΔ κ.λπ. Ἡ χρονική διάρκεια τῆς πρακτικῆς ἄσκησης εἶναι συνήθως 3 μῆνες, στό τέλος πραγματοποιεῖται ἀξιολόγηση καί δίδεται Βεβαίωση συμμετοχῆς στό Πρόγραμμα.
Ὥς τώρα τό ΙΑΕΕ, στό πλαίσιο συμμετοχῆς στό Πρόγραμμα Πρακτικῆς Ἄσκησης φοιτητῶν μέσω τοῦ κόμβου ΑΤΛΑΣ, ἔχει ὑποδεχθῆ δεκάδες φοιτητῶν ἀπό τή Θεολογική καί Φιλοσοφική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, οἱ ὁποῖοι ἐργάσθηκαν ὑπό τίς ὁδηγίες τοῦ Διευθυντοῦ καί τοῦ Προσωπικοῦ τοῦ ΙΑΕΕ, μέ ἀξιόλογα ἀποτελέσματα.
Ἐκτός ὅμως ἀπό τήν ἐπ΄ ἀμοιβῇ πρακτική ἄσκηση φοιτητῶν, τό ΙΑΕΕ ἔχει φιλοξενήσει ἐπίσης δεκάδες φοιτητῶν, κυρίως ἀπό τήν Ἀνωτάτη Ἐκκλησιαστική Ἀκαδημία Ἀθηνῶν, πού πραγματοποίησαν τήν πρακτική τους ἄσκηση σέ ἐθελοντική βάση, λαμβάνοντας στό τέλος τῆς συμμετοχῆς τους Βεβαίωση.
Εἰδικώτερα, οἱ ἐργασίες πού πραγματοποιοῦν οἱ φοιτητές κατά τή διάρκεια τῆς πρακτικῆς τους συνοψίζονται στά ἑξῆς: Ἐκτέλεση ἀρχειακῶν ἐργασιῶν: τακτοποίηση – τεκμηρίωση ἐγγράφων (χρονολογική, θεματική ἤ ἀλφαβητική), συμπλήρωση τοῦ «Δελτίου Περιγραφῆς» μέ τά ἐλάχιστα ἀπαιτούμενα στοιχεῖα γιά μία πλήρη ἀλλά συνοπτική εἰκόνα ἑνός φακέλου (κωδικός ἀναγνώρισης, τίτλος, χρονολογίες, ἐπίπεδο περιγραφῆς, μέγεθος - ὑπόστρωμα ἀρχειακοῦ ὑλικοῦ, ὄνομα παραγωγοῦ, χρονολογία περιγραφῆς, ὄνομα καί παρατηρήσεις ἀρχειονόμου). Ἀντικατάσταση φθαρμένων φακέλων μέ καινούργιους ἀντιόξινους, ἀφαίρεση μεταλλικῶν ἀντικειμένων.
Κατά τή διαδικασία ὑλοποίησης τῶν ἐργασιῶν ἐφαρμόζονται τά προβλεπόμενα στό «Διεθνές Πρότυπο Ἀρχειακῆς Περιγραφῆς».
Ἐνδεικτικά ἀπαιτούμενα προσόντα: γνώσεις στοιχείων παλαιογραφίας - ἀρχειονομίας, εὐχέρεια ἀνάγνωσης γραφῶν 18ου – 19ου αἰώνα, ὑπευθυνότητα, συγκέντρωση στό ἐπιτελούμενο ἔργο, σεβασμός στό ἀρχειακό ὑλικό, ἐπίδειξη ἀκαδημαϊκοῦ πνεύματος, κριτική σκέψη.